Brocante

Lepels en glazen van absint.nl

Libertin (09/27/04 om 14:57:54):

Ik heb gezien dat www.absint.nl replica-lepels en -glazen verkoopt die niet erg duur zijn. Heeft iemand hier ooit wat gekocht? Is het betrouwbaar?

 

Z.v.E (09/27/04 om 21:23:38):

Met alle respect voor absint.nl: Ik zou toch voor een authentieke gaan. Er zijn er meer dan genoeg te vinden die soms, als je goed zoekt, nog goedkoper zijn dan die repro's.

 

GroeneFee (10/20/04 om 13:06:51):

wilbert_v schreef:


(hmmm... hopen dat dit lukt.)


Dat wat lukt? Het is overigens beter om voor zo'n vraag een nieuw onderwerp te starten.

 

sixela (10/20/04 om 17:00:14):

Libertin schreef:

Ik heb gezien dat www.absint.nl replica-lepels en -glazen verkoopt die niet erg duur zijn. Heeft iemand hier ooit wat gekocht? Is het betrouwbaar?



Kun je bij Markus Lion ook kopen - niet zoveel duurder, trouwens. De selectie lepels en glazen is beter dan die van hun absint.

De lepels en sommige van de glazen (en de fontein) komen van Frenchman; maar rechtstreeks op zijn site heb je een grotere keus aan lepels (zijn huidige productie glazen was héél goed, maar ze is uitverkocht -- er komen er nog).

Had ik nog geen #6, ik zou nu een gouden "Feuilles" kopen:

http://www.absinthefrenchmanspoon.com/absinthe/eufr.php

 

Forum Admin (10/20/04 om 18:49:40):

sixela schreef:


http://www.absinthefrenchmanspoon.com/absinthe/eufr.php

#@%$#^$ woordfilter: wie verandert er nu "p-o-o-n" door "thingy"?? Admin?


Opgelost.

 

sixela (10/20/04 om 19:22:05):

Waarvoor dank.

 

Z.v.E (10/21/04 om 19:07:33):

En waarom dan geen authentieke lepels?

Qua functionaliteit doet een repro niet onder voor een authentieke enkel zit er IMHO geen enkele charme aan. En de prijs voor een mooie repro is veelal gelijk aan een mooie authentieke.

Een Feuille d'Absinthe is dan wel bereikbaar maar toch...

 

Helfrich (10/22/04 om 00:40:48):

Het zoeken naar authentieke lepels heeft zeker charme. Zo ook het afdingen, terwijl je ondertussen wat met de brocanteur over absint kletst. En natuurlijk, een authentiek object heeft een waarde die een replica nooit kan bezitten.

Dat neemt niet weg dat replica's van PhiL erg mooi zijn uitgevoerd, en dat ik het leuk vind er een paar van in huis te hebben. Ook een aantal nieuwe ontwerpen kan ik wel waarderen, zoals de "Porte Saint-Pierre"-lepel. Een gratis bij een fles Absente geleverde lepel is natuurlijk sowieso van nul en generlei waarde.

 

wilbert_v (06/25/05 om 19:19:35):

Om dit onderwerp weer even nieuw leven in te blazen: Vrienden van mij hebben een restaurant geopend en ik ben een beetje aan het proberen absint op de kaart te krijgen. Nu was ik op de site van Frenchman aan het kijken naar glazen en lepels en daar stonden een aantal dezelfde lepels alleen met CF achter een de naam. Weet iemand wat dat betekend?

 

Helfrich (06/25/05 om 19:48:32):

"Cuillère Frenchman" meen ik. Het is een Lautrec-lepel met een CF- in plaats van een HTL-monogram...

De objecten van Frenchman kun je trouwens wel via mij geleverd krijgen. Neem daartoe even contact met me op.

 

wilbert_v (06/28/05 om 22:26:34):

Verkoop jij ze ook? groenefee ook al. Jammer alleen dat hij de Guy lepel van 2005 niet heeft, die is erg mooi.

 

Helfrich (06/28/05 om 22:31:57):

Klein wereldje hè? Maar ik ben goedkoper, want ik doe groothandel.

 

wilbert_v (06/28/05 om 22:32:41):

zo zo jij bent snel! ik had mijn edit nog niet eens klaar!

 

Helfrich (06/28/05 om 23:00:44):

Ja, snel wereldje, die groothandel ;D  Maar we doen vooralsnog alleen aan Frenchmanlepels.

 

Brocante